Tournament

Hej alla!
Har 10 min att knapa ihop det har sa nu kor vi!

Igar var det alltsa dags for Human Rights Day Festival i Hanover Park och arrangerades av organisationen Score som jag, Mario och Ashley jobbar for.
Det var ocksa vi som hade arrangerat allt, lagt ut pengar och sliti sa det var ocksa varat skinn som stod pa spel denna dag.

Hade kvallen innan snackat med Kennedy och sagt att jag var tvungen att lamna huset runt 06:30 vilket inte var sa uppskattat pga att hela Sydafrika ar lediga just denna dag.
Kom iaf ivag runt 07:00 pa morgonen och motte upp mina kollegor och begav oss mot our venue.
Vi satte upp malburarna, ritade ut planerna, gjorde i ordning registration-bord, la fram mat osv osv osv.

Dagen skulle borja klockan 09:00 med lite danser och tal men vi kom igang runt 12:00.
Jag sjalv fick panik for ingen dok upp, vet inte vad jag hade forvantat mig riktigt, folk har ar aldrig i tid verkar det som...

Vi kom iallafall igang med matcherna och jag fick agera domare i ca tva timmar innan en journalist fran Sverige dok upp och skulle gora en intervju med mig.
Hamnade i hetluften ganska snabbt nar jag domde bort ett mal for hands..
En av killarna blev sa forbannad att han la sig pa bollen och vagrade spela, perfekt..
Hade inte tillgang till nagra gula eller roda kort sa det blev att ta fram Diplomaten Gabbe i sig och forsoka forklara att hans kompis faktiskt hade tagit bollen med handen.

Matcherna gick smidigt och i slutet av dagen sa hade vi korat fem vinnare i dom olika klasserna.
Det var en dag full av gladje och imorgon ska jag ta mig till mitt jobbs kontor och verkligne gora ett till forsok att ladda upp bilder , har sa mycket att visa.

Forst far vi se, for imorgon 04:45 blir vi hamtade och korda till hajdykningen.
Borjar bli lite nervos men det ska nog ga bra;)
Hors imorgon. poss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0