Första förlusten.

Ska knåpa ihop något snabbt nu för har bara några min här.
Idag skulle vi åka iväg på en match där det stod en plats i en stor turnerning på spel.
Hade lovat grabbarna att bjuda på pizza och cola om dom vann, för min del ekonomiskt så gick det bra men det blev en blytung förlust med 4-0 mot ett lag som hade krossat dom flesta svenska lag.

Resan till matchen var väldigt intressant, vi saknade transport så vi packade ihop alla 14 gubbar plus jag själv i bagaget i en minivan..
Välkommen till Afrika.

Sitter nu här med min vän Maria som läser någon väldigt intressant bok ser det ut som.
Hon är en riktigt härlig tjej från Karlstad och hon har lärt mig ett par ord som dom säger i Värmland som vi båda skrattade mycket åt.

Tölig=tråkig, Söla=dryg och Knö=när det är fullpackat tex på en tunnelbana är det knö.

Nu har vi fått med lite dialektala grejjer också;)

Imorgon ska vi möta upp Unicef på förmiddagen och göra lite intervjuer med barnen och sen mot kvällen ska vi till en av dom större nattklubbarna här i kapstaden, längtar.
Och på Söndag så ska några av oss göra en winetour, smaka lite viner, bara lite..;P

Nu är det bekräftat, jag kan inte ta emot några sms från sverige, och ibland inte heller skicka.
Så just nu jobbar jag på ett nytt simkort, vilket innebär ett nytt nummer så lägger upp det när jag fixat det.

Kram på er alla och ha en grym vecka och helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0