flippi'n good weekend mate.

Hi my beloved friends and family.
Det som är kul med att ha blogg är att man i efterhand kan se hur man kände och tyckte när man då skrev sitt inlägg.
Tex nu senast jag skrev så mådde jag riktigt dåligt, hade hemlängtan och var allmänt trött på kapstaden.
How ever, nu efter helgen kan jag inte påminna mig om hur jag kunde känt så?

Pratade med en vän i huset och hon hade upplevt samma känslor och det hjälpte att få prata av sig lite.

Vi var bjudna på en fest på fredagen där alla pengar som betalades gick direkt till något slags välgörenhetsprojekt.
Kennedy skulle hämta upp mig i huset halv 6 för att köra mig dit där jag skulle träffa några andra.
Klockan tickade iväg och klockan 7 kom han, verkade inte så störd av att vara över en 1,5 timma försenad, gav ifrån sig ett sharp sharp och gasade iväg mot Melrose Place som stället hette.
Det var en fest där ordet genuint var talande.
Det var endast färgade och svart sydafrikaner, musiken pumpade och det dansades. Good stuff.
Träffade några otroligt härliga människor jag nog aldrig kommer glömma, vi hade bra surr, bra mat och det festades på bra!
Vill inte skryta men dom sa att jag hade rytmer som en black man;) haha.

Lördagen spenderades i Hanover park där vår organisation hade anordnat en braii för 60 pers där vi skulle avtacka Unicef-teamet som skulle åka hem.
Tro det eller ej, men dom satte mig på posten som grill-master.
Och jag är inte direkt lika skicklig vid grillen som chagga-svanberg så jag blev riktigt nervig, men det gick bra då jag fick hjälp av några runtomkring.

Unicef hade sagt att det inte skulle vara någon alkohol under dagen men vad jag har lärt mig här så ingår det att ha något att dricka när dom har braii.
Kort och gott så hade några smugglat ner sin dricka i juiceflaskor osv....

Efter grillfesten åkte jag hem med några från jobbet, satte oss på en bar där vi satt ett tag.

Blev faktiskt erbjuden att jobba för deras organisation när min volontärtid går ut här.
Det kändes väldigt kul men vet inte riktigt hur det ska funka rent praktiskt osv.

Och nu Söndag så åkte vi till stranden och solade och badade i vattnet som för dagen var cirka 17 grader kallt.
Efter stranden så åkte vi till kirstenbosch där vi satte oss i gräset, köpte lite toast, dricka och lyssnade på konserten. Nice1!

Nu på Onsdag kommer jag att åka iväg med min arbetspolare Mario till hans hemstad och familj över påsk, ska bli riktigt intressant och skönt att komma ifrån storstaden för lite mer avkoppling.
Ska också besöka en vän som jag lärt känna från jobbet som bor precis i närheten;).
Efter att ha firat påsk så ska vi från mitt jobb mötas upp och ha tre dagar i en stad någonstans i närheten där vi ska lära känna varandra bättre.
Ser fram emot det!
Så vi kommer inte höras på ett tag, ska skriva imorgon eller tisdag innan jag åker.
Tills dess, ha det riktigt bra!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0