Sjuk

Hej igen.
I Tisdags sa var vi ute i camps bay som ligger cirka en halvtimme fran Observatory dar vi bor.
Det var nog den haftigaste och finaste platsen jag vart pa hittils under den har resan.
Dom kallar det Cape towns "beverly hills" och trots att jag bara sett bilder darifran sa kan jag nastan halla med om beskrivningen.
Vi hade en fantastisk kvall pa en av klubbarna dar och efter att ha prutat med taxichaffisen ner till endast 100 rand sa kom vi hem runt 02:00, gick upp vid 8a for att aka till jobbet.
Allt kandes bra fram tills jag kom fram till skolan, madde inget bra alls etc etc sa igar lag jag hemma magjsuk hela dgaen. Harligt....
Mar mycket battre idag men har lite feber och kanner mig allmant dalig.

En ratt kul grej som jag tog notis om igar.
I Kapstaden sa ar den vanligaste transporten att aka med minibusstaxis.
Dom tar 8 personer och nar vi kom hit sa blev vi rekommenderade att inte ta dom pga sakerhetskal.
Men dom vanliga bussarna gar oregelbundet och du behover aldrig vanta mer an 1 min innan en taxi kommer sa vi anvander dom hela tiden for endast 5 rand in till stan.

Hur som helst sa akta jag hem fran jobbet igar nar jag madde daligt och nar vi skulle kora om en taxi pa en liten gata sa saktade han in och skulle hamta upp nya kunder, da ramlade ytterdorren av..
Det roliga var att det inte utbrot nagon panik i bilen, dom stannade helt enkelt upp och plockade upp den och forsokte mecka ihop den.

Problemet ar att dom inte bara tar 8a personer, oftast sitter man ihoppressad med 12 andra.
Vill inte skramma upp mina foraldrar nu men det ar sa dom gor harnere. haha :)

Ska upp och kopa massa cola och crackers nu.
Take care.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0