sharkdiving.

Im still alive som ni ser!
Vi blev hamtade klockan halv 5 imorse av en buss som tillsammans med cirka 8 andra tog oss ut mot hajdykningen.
Bara resan dit tog ungefar tre timmar och om man hade vart smart hade man val sovit men var for exalterad for att sova.
Vi kom dit och efter att ha blivit bjudna pa frukost och en hel del kaffe sa hade vi en sakerhetsgenomgang pa en halvtimme och begav oss sen ut mot baten som var betydligt mindre an vad jag trodde.
Det var cirka 15 personer som skulle aka med samma bat och dyka.
Precis innan vi lamnade sa varnade dom for hoga vagor och sjosjuka...
Och dom hade ratt, det gungade riktigt bra idag men ovantat nog sa paverkades jag inte speciellt.
Till skillnad mot manga andra som lag utanfor relingen redan efter nagra timmar.

Arrangoren var noggrann med att papeka att dom saklart inte hade nagon som helst garanti att vi skulle fa se nagra hajar, sa nar vi hade ankrat till och sag en stor bjasse cirkulera runt var baten efter bara nagra minuter sa visste vi alla att dom som ville se hajar skulle fa en bra dag.

Jag ville inte ner i buren forst, utan det fick nagra benharda australiensare gora och nar dom kom upp ur det 11 gradigt KALLA vattnet sa var dom hur exalterade som helst och ville ner igen.
Det fick istallet jag gora.
Pa med vatdrakt, cyklop och hela utrustningen och ner i buren med fyra andra.
Redan innan vi skulle skickas ner i vattnet sa skrek var instruktor till en av oss som holl handerna helt fel och sa att om vi vill behalla vara hander sa maste vi gora allt korrekt..
Ugh.....

20 minuter var vi nere, och trots det kalla vattnet sa var det inget jag kande for fy satan vad haftigt det var.
If you didnt feel alive before, you most surely do it now.
Var cirka 1 meter ifran en 3-4 meter lang bjasse som forsokte slita sonder ett kottstycke mitt framfor mig.

Efter att ha atit lite lunch pa baten, (gick knappt att gora det pga alla som madde illa och vagorna) sa kom vi tillbaks till hamnen, fick lite mer kaffe i huset och sen akte vi tillbaks hem.

Nu ar man tillbaks till verkligheten och jobb imorgon, skulle vilja agna lite mer tid at att gora sant har och det ska jag gora senare.
Tankte aka upp till table mountain nu egentligen men det blir nog inte av for det ar for molnigt som det ser ut just nu!
Nasta vecka ar det Pask och da kommer jag med storsta sannolikhet aka med en polare och fira pask hos hans familj nagonstans har i Sydafrika, vet inte riktigt vart annu, ska kika upp det.
Pask har ar verkar lite annorlunda an hemma, ar storre och verkar vara lite mer festartat, som allt annat har.. !

Maste rora mig nu, so long!

Kommentarer
Postat av: pappa

Ojojoj...!!!! vilken enormt häftig upplevelse Gabbe!!

Så himla skönt att höra att du är tillbaka safe and sound!

ta chansen att se så mkt som möjligt,du är ju faktiskt i Afrika!!



Kram

Pappa

2010-03-24 @ 15:46:57
Postat av: nicole

sååå coolt gabbe!!

när du kommer hem får vi alla fira hemkomsten med bilder å en öl! =)

2010-03-24 @ 20:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0