hej alla

Så, nu sitter jag på ett internet cafe med min laptop så ni kan se vad jag skriver!
Självklart så glappar min laddare så jag kan inte ladda datorn, hade precis lagt in bilder som jag skulle lägga in nu men internetet är så segt så jag hinner inte.
Jag ska lösa det, haha försöka iallafall...
Nu har jag vart här en vecka, jobbat i 4 dagar och jobbar som coach för några skollag här i kapstadens kåkstäder.
Förra veckan blev till exempel en kille knivmördad på en skola där jag jobbar, kontraster är ordet.
För er som blir oroade så hänger jag med två av skolans mest respekterade och hårda grabbar så ingen kommer lägga en hand på mig här.
Hade min första coach-seger idag när vi vände 0-1 i halvtid till 2-1 efter att ha gett ett par riktigt värdefulla ord i halvtid, not!
Dom är stört duktiga på att lira här, men saknar lite taktiska kunskaper, minst sagt.


Det är 33 grader varmt här nu och jag jobbar utomhus hela dagarna så om ni lägger ihop pusslet så är jag helt sönderbränd och lever på tjejernas lotion, amazing.
Och idag fick jag  också höra av Mario som jag hänger med att jag använder engelska svordomar lite för ofta, vilket är lite ironiskt för det är en ganska hård stämning på skolan.
Jag kommer nog aldrig gå runt i sthlm igen och känna mig osäker, jag lär mig så oerhört mycket här om säkerhet och vilka man ska prata med och inte osv.
Imorgon ska det komma ett brasilianskt film team och filma oss och sen ha en stor brasiliansk braii på kvällen med drinkar och allt.
Ska bli lekker som dom säger här:D
Nu ska jag vara lite social mot min kompis här så vi hörs snart igen alla:)

/ Gabbe.

Kommentarer
Postat av: mormor birgit o tobbe

hej gabbe, vad kul stt ta del av ditt spännande liv. Här är morbror och mormor framför datorn i ett snöigt stöpen. Allt gott till dig från oss. Kram

2010-03-05 @ 15:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0