Cape carnival.

Som ni ser pa overskriften sa har jag otroligt svart att sitta hemma en lordagkvall har i Kapstaden..
Det var igar Capetowns forsta "rio-carnival" som slingrade sig mellan gatorna inne i city.
Sa valet stod mellan att sitta hemma med chips och kolla Schindlers list eller helt enkelt bara ga ut och ta in den grymma stamning som infann sig igar kvall.
Jag tog inte med kameran in igar vilket var shame for det var en fantastisk kvall.

Vi hade blivit inbjudna till en privatfest pa 4e vaningen i ett hus precis pa Long street dar paraden utspelade sig pa.
Val dar traffade vi ett par engelsman som jobbade har.

Grejjen varfor jag inte tar med kameran nar jag gar ut ar ratt enkel, det ar en valdigt stor risk att du inte far med den hem som en av tjejerna fran huset igar.
Hon kom hem och letade igenom vaskan och kameran var forsvunnen, och saklart ocksa dom 500 bilderna hon hade tagit under resan.
Efter att ha karnivalen slutat gick vi ner till the dubliners, var dar en timme eller tva och akte hem.

Har nu vart har nastan 1 manad, och satan vad tiden gar fort.
Om jag hade vart tvungen att aka hem idag sa hade det kants helt onodigt, har fortfarande mycket att se och uppleva.
Far ibland nypa mig sjalv i armen och inse att man faktiskt ar i Afrika och Kapstaden.
Kommer ha minnen for livet av den har resan.
Man far perspektiv pa saker, hur mycket man saknar vissa manniskor och uppskattar olika saker.

Det ar formodligen helt omojligt for att det ar ratt dyrt och aka ner, men om det ar nagon som vill och har rad sa vore det forbannat kul att dela det har med nagon nara van.
Nu forsta April kommer det nya manniskor till huset och det ska arligt bli ratt skont med lite nytt folk for just nu ar vi bara tre stycken och det ar ganska trakigt pa vardagskvallarna.

Och imorgon ar det turneringsdags, ar lite nervos for allt maste verkligen klaffa eftersom vi "hypat" det sa mycket runt om in our community.
Manga manniskor ar inblandade och vi har lagt ner ratt mycket pengar sa hoppas verkligen det gar bra.

Maste verkligen losa det har med bilderna, ni ska se hur fint det ar har...

Vi avslutar har och hors snart igen. ! kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0