ethiad airlines, korta moten och nu i capetown!

Ja vart ska man borja, sitter iaf har pa ett internetcafe nagra minuter utanfor capetown.
Det ar cirka 25 grader varmt och luften ar sa tunn att nar jag kom fram sa kunde jag knappt andas, forbannat skont haha!
Mottes upp av Kennedy som ar chauffor och som ar housemaster har i observatory som ligger precis utanfor cape town, ungefar som alvik i sthlm ar.
Hur skon som helst och har den dar grymma sydafrikanska dialekten som ar svar att harma, men jag ska nog till slut kunna lata som dicaprio i blood diamond, right bruuu?!
Det borjade igar med en start fran bromma flygplats, jag var fest besluten att jag skulle ha en rolig flight och kanske lara kanna lite manniskor pa vagen.
Det borjar kanon nar den som sitter bredvid mig byter plats for att kunna sitta o pilla pa sin dator, vad ska man forvanta sig? Flyget gick mot bryssel liksom... Business business.

Hur som helst sa nar jag skulle byta mot abu dhabi sa traffade jag en tjej som skulle vidare till malaysia, pratade lite kort och sa gick vi ombord pa Ethiad airlines och det var ett javligt haftig bolag, det spelades arabisk musik i typ Enya-stil samtidigt som det kom fram flygvardinnor i en riktigt proper arabisk uniform haha.
Kandes som jag var den enda vasteuropeen pa planet.
Val pa planet blev jag matad, alltsa matad i massor av mat, tre ratters meny osv osv.
Sen kommer det pinsamma, ni som kanner mig vet att jag kan vara lite speciell nar jag sover, gillar garna att prata och ga upp och gora konstiga saker.
Jag somnar in och vaknar av att min bordsgranne rycker i mig, da ligger jag nastan ner och ska ut pa golvet.
Hander val bara mig antar jag haha...

Sen pa abu dhabis flygplats horde jag nagra svenskar sa gick fram och dom skulle tydligen ocksa till capetown sa vi kanske ska sammanstrala lite senare.
Har tagit massa bilder men tydligen sa har inte huset jag bor i internet som det sas sa jag far se hur det blir med allt, kan val ladda upp pa internetcafe?
Mitt nya nummer som jag tror ska funka, allt ar lite oklart har verkar det som ar iaf 0833194464, landskoden ar +27 sa darfor ar jag lite undrande men ska kolla med Kennedy-man om det.
Nagon snall sjal kan val testa att messa mig och se om det gar fram, ska ladda pa kortet idag idag om jag hinner.
Hur som helst, framst till foraldrarna sa mar jag bra sa om det itne funkar idag sa skriver jag har imorgon.!

Ska inte borja jobba forens mandag sa jag ska fa en rundtur i tre dagar nu och se mig runt lite, tre dagars rundtur ar ratt langt!
Kanns valdigt bra att vara har och alla verkar trevliga, kommer bo sjalv med 8 tjejer tydligen haha. bad luck...

Men allt ar verkligen annorlunda, man kanner sig inte helt hemma, men har vart har i 1 timme nu sa det ar inte sa konstigt kanske!
Men kanner att det nog kommer droja ett tag att komma in i allt, hur folk uttalar sin engelska osv osv.
Dom kor mycket forkortningar och det roliga ar att dom kor mycket slang.

Tex nar dom sager hejda sa ar det Tjatja, ganska kul.

Nu ska jag ringa kennedy sa ska vi aka dit dar jag ska bo.
Skriver val ikvall eller imorgon, ha det bra tills dess!
/Gabbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0