Back, and man, it feels goooooooooood.

Im back!!
Kanns helt underbart att komma tillbaks till "civilisationen" igen.
For dar jag vart, dom platser jag sett sa ar fortfarande en laptop och internet lyx och nagot som ar valdigt langt ifran verkligheten.

Ska inte skriva en bok om mina dagar men kortfattat sa skulle jag bli hamtad forra tisdagen av en minibuss klockan 7 pa morgonen.
Jag hade vart ute med nagra kompisar pa en nattklubb kvallen innan sa det var med tunga steg nar jag gick upp och packade vaskan klockan 6.
Tiden gick, klockan blev 8, 9, 10, 11 12, 13.
Jag ringde Mario och undrade vart dom var och fick svaret att dom snart var dar.
Till slut dok dom upp klockan 14:00.
I bussen satt kanske 13 personer som skulle till Outdshoorn, med alla vaskorna inpackade bade under och over alla passagerarna.
Helt olidligt dvs, eftersom det skulle ta fem timmar att aka till hans familjs stalle.
Det var bara att noja sig, koppla pa sitt super-talamod och infinna sig i att det var sahar det skulle bli.
Sjalvklart sa stannade vi upp och hamtade upp nya passagerare, vilket var ett problem eftersom alla var forsenade pa dom platser vi skulle hamta upp dom pa och en del infann sig inte heller.
Sen stannade vi pa en bensinmack for att ata nagot, det tog oss 4 timmar att komma ifran den j""""a macken.
For vi var tvugna att vanta pa ett slap dar vi skulle lagga in vara vaskor.
Nar vi kom fram till hans familj sa stod klockan pa 02:00...

Ville bara ga och sova da men da skulle jag introduceras for hela hans familj och vanner.
Och hans familj var inte bara mamma, pappa och en brorsa.
Nej nej, utan det var morfar, det var mormor, hans 4 kusiner, 5 syskon, hans kusins barn, hans kusins bans vanner.
Listan kan goras langre men jag orkar inte riktigt mer:)
Till slut kom jag i sang, en sang som var i markhojd och valdigt hard.
Nar jag vaknade upp sa tankte jag att en dusch och frukost skulle gora mig valdigt gott.
Naiv som jag var sa insag jag inte att hans familj var valdigt fattig, det fanns saklart ingen dusch och nu i efterhand sa at jag ungefar ett mal mat per dag.
Det kunde vara frukost, lunch eller middag.
Ni som vet hur beroende jag ar av mat kan smatt inse vilket vrak jag var.
Och om du ville "duscha" sa var det bara att koka upp vatten i en balja, ville du dricka vatten sa var det att ga till vattenpumpen och ville du ha nagot att ata var det att ga och kopa chips.

Jag traffade alla hans vanner, vilket var en hel del.
Manga var nyfikna, en del kollade valdigt konstigt pa mig men overlag sa var dom valdigt friendly.
Nu var det pask och hela hans "stad" har som tradition att samla ihop alla fotbollslag i regionen och spela en fotbollsturnering.
Och jag blev inbjuden att spela for Kaizer Chiefs 2:a lag.
Jag blev hyllad som den inbjudna svensken som skulle lyfta laget.
En del trodde faktiskt pa allvar ocksa att jag var brorsa med Zlatan Ibrahimovic, var tvungen att dementera det ett antal ggr.
Det dom inte visste och som dom blev aware of var att jag inte spelat pa 4 ar, min teknik ar inte som den var och min kondition ar skrammande.
For att lagga till lite extra problem sa var vadret cirka 35 grader varmt.
Min forsta match skulle ske mot Springbooks 1:a lag, ett gang med 11a laddade sydafrikaner som seriost om dom ville kunde dodat mig med deras blickar.

Jag gar in i matchen och gor en ovantat bra match, nagra pa laktarna skriker med glada roster: Mlungo.
Som egentligen betyder "viting", men anvands ofta i positiv mening.
Men efter 20 min borjar jag se dubbelt..
Solens kraft har slagit till ordentligt.
Jag inser att jag snart kommer att ramla ihop och tar ett byte, far nagra halvtaskiga kommentarer om min kondition och om min ovana med sol men satter mig ner och ser oss forlora matchen med 2-0 till slut.
Vi var sen pa en klubb pa kvallen med Marios polare, avnjot nagra ol och hade en valdigt trevlig kvall.

Hoppar fram nagra dagar da jag pa Sondagen akte fran Dyselsdorp och Marios familj till att mota upp my woman "friend" och bo pa ett backpackerstalle i tva dagar.
Hade tva underbara dagar i Outdshoorn, dar dom bland annat hade en festival med manga turister, olika attraktioner och massor av matstallen och barer.
Bodde pa ett helt fantastiskt stalle, har sjalvklart tagit bilder som ni alla ska fa se nagon gang inom snart framtid!

Efter att ha vart dar sa motte vi upp nagra fran vart jobb, akta till ett hotell dar vi alla bodde och hade olika workshops under tva dagar.
Grymt boende, annu battre mat och fint sallskap, kan inte bli battre?

Finns sa mycket mer och skriva om men som jonathan sa, skriv inte for mycket, man maste ju ha lite att beratta om nar man kommer hem ocksa:)

Sa hoppas ni nojer er med vad jag skrivit nu.
En rastafari som sitter bredvid mig bjod mig nyss pa en cola och chips, helt random. haha, han verkar cool sa tror han bara ar trevlig. ) So long!!


Ska ocksa bara lagga till att det nu har kommit 6 nya manniskor till vart hus.
Tre svenskar, en fran switzerland och tva fran brazil varav en sjalvklart har namnet Ronaldo..
Och ska ocksa trana fotboll, hur skon snubbe som helst.!
Detta betyder ocksa att huset ar overbefolkat hela dagarna vilket kommer bli roligt men kanske ocksa lite jobbigt!.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0